Mýty a pravdy o pití vody – poučte se!

25. května 2008 v 15:40 | Leona Olšerová | http://wanda.centrum.cz/ |  Tips
Věříte skoro zázračným vlastnostem vody? No, jen abyste si neuškodili… Pomůžeme vám oddělit ověřená fakta od mýtů. Hra na pravdu začíná!
Pomůže mi pití vody zhubnout?
Je to pravda i není. Voda prostě neurychlí spalování kalorií, ale je velkým pomocníkem při dodržování diety. Když před jídlem vypijete dvě sklenice vody, stoprocentně ho sníte méně. Voda vám naplní žaludek a díky tomu se budete cítit rychleji nasyceni.
Nafukuje voda?
To není pravda. Musíme rozlišit pocit plnosti a otoky. Pocit plnosti za chvíli zmizí, ale otoky mohou být způsobeny hromaděním vody ve tkáních a jejím zadržováním v těle. Nejvíce se projevují okolo kotníků a na dolních končetinách. Tady zní rada: omezit solení! Dávejte také pozor na sůl skrytou v některých minerálkách, orientujte se podle množství obsaženého sodíku (minerálky je navíc dobré střídat).
Jsou minerálky ideální k pití?
Jsou i nejsou. Minerální vodu je vhodné pít jen občas, v žádném případě však nesmí sloužit jako jediný zdroj vody. Velké množství rozpuštěných minerálních látek a stopových prvků, které minerálky obsahují, se můžou při časté konzumaci usazovat v organismu. Nejvíce vhodná je běžná stolní voda, lépe neperlivá, dále také zelený nebo ovocný čaj.
Minerální vody pijte jen občas, nejvhodnější jsou ty, co obsahují více hořčíku. Potraviny bohaté na hořčík působí proti stresu, bývají však vysoce kalorické. Voda obsahující magnesium může být zajímavou náhražkou. Jestli ale držíte dietu, ve které je dostatečné množství luštěnin, rýže a celozrnného pečiva, určitě dostanete do těla doporučenou denní dávku hořčíku už z této potravy. Vysoké dávky hořčíku mohou mít projímavý účinek.
Je lepší pít při dietě mezi jídly?
Více méně je to pravda, ale… Samozřejmě, že důležité je pít v průběhu celého dne. Když budete pít dostatečné množství vody mezi jídly, zaplní vám to žaludek. Pomůže vám to vyvarovat se mlsání, po kterém se nejvíce tloustne. Pití se vyhněte jen v době trávení - ke konci jídla a bezprostředně po jídle. Teď to ale - kdybyste se prolévala příliš velkým množstvím tekutin, mohlo by to urychlit vyprazdňování žaludku. Dostavil by se dříve hlad a možná i trávicí potíže.
Musím pít, i když nemám žízeň?
Jednoznačně ano! Jeden litr tekutiny denně nestačí, obzvláště při dietě. Aby se tělo zbavilo všech odpadních látek, které produkuje, je potřeba vypít okolo dvou litrů vody denně. Když se pije méně, buňky trpí dehydratací a hůře fungují. Na vás se to projeví horší kondicí a menší chutí ke cvičení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama